فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی

همراه با پرسش نامه

چکیده:

منظور از گرایش؛ جهت­ گیری افراد نسبت به موضوعات و مسائل مختلف جامعه و بطور خاص در این پژوهش جهت­ گیری ­های سیاسی افراد است. در واقع افراد هر جامعه بنا بر عوامل متعددی به گرایش ­های سیاسی مختلفی نظیر اصلاح‌طلبی، محافظه­ کاری و رادیکالیزم تمایل می ­یابند. بر همین اساس، مطالعه گرایش ­ها برای مجریان و دست ­اندرکاران برنامه ­ریزی اجتماعی اهمیت و فایده چشمگیری دارد. علاوه بر این، به منظور پیش­ بینی رفتار نیز مطالعه گرایش ­ها اهمیت دارد. بنابراین هدف این پژوهش مطالعه احساس عدالت و رابطه آن با گرایش ­های سیاسی است تا بتوان از طریق همگرایی ­های ارزشی و هنجاری به شناخت هم­سویی ­های رفتاری دست یافت و در جهت ایجاد جامعه ­ای عدالت­ محور برای همه طبقات و گروه ­های مختلف اجتماعی گام برداشت.

روش تحقیق در این پژوهش ترکیبی است از روش ­های کمی و کیفی. در واقع به منظور شناخت مشخصه ­های مختلف گرایش ­های سیاسی در ابتدا بصورت هدفمند به مصاحبه با افراد پرداختیم. پس از تعیین شاخص ­های مطلوب، روش کمی مبتنی بر پیمایش مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس یافته ­های حاصل از پژوهش می ­توان گرایش ­های سیاسی را به صورت یک طیف در نظر گرفت که در یک سوی آن گرایش سیاسی محافظه­ کار و در مقابلش گرایش سیاسی رادیکال قرار دارد. در میان دو سر طیف نیز گرایش سیاسی اصلاح ­طلبی وجود دارد. در حالی­ که گرایش سیاسی محافظه ­کار با مولفه ­های دینداری و رضایتمندی سیاسی بالا مشخصه­ سازی می­ شود. گرایش سیاسی رادیکال با عدم مناسک­ گرایی، کاهش احساس عدالت سیاسی و رضایتمندی سیاسی شناخته می شود. در واقع عدم رضایتمندی سیاسی مرزی تفکیکی میان اصلاح ­طلبی و گرایش سیاسی رادیکال است. تا زمانی­ که با احساس بی­ عدالتی مواجه باشیم در قلمرو اصلاح ­طلبی قرار داریم. هرچه میزان نارضایتی سیاسی افزایش یابد در جهت گرایش سیاسی رادیکال گام خواهیم برداشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۳
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی