فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
۱۶ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۴

دانلود مقاله علم بیوشیمی

دانلود مقاله علم بیوشیمی

بیوشیمی علمی با پهنای وسیع و نا محدود است و این علم تمامی علوم پایه ای را در خود جا داده است. تاریخچه این علم به 100 سال نمی رسد

مبلغ قابل پرداخت 5,400 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 6,000 تومان

بیوشیمی :      
بیوشیمی علمی با پهنای وسیع و نا محدود است و این علم تمامی علوم پایه ای را در خود جا داده است. تاریخچه این علم به 100 سال نمی رسد ولیکن در طول 50 سال اخیر پیشرفت های خیلی چشمگیری در این زمینه صورت گرفته . بیوشیمی پایه ی ملکولی یک موجود زنده و واکنش هایی که در طول آن رخ می دهد تا فعالیت های آن را مورد بررسی قرار می دهد . امروزه با کشف پروتئین های خاص در درون سلولی کنتیک آنزیمی مورد بررسی قرار می گیرد .
بیوشیمی شامل 3 رشته است .
1- Structural biochemistry è
بیوشیمی ساختمانی          
2- Metabolic biochemistry è
بیوشیمی متابولیکی
3-clinical biochemistry è
بیوشیمی کلینیکی

١- ساختمانی : علمی که به بررسی ساختار یک مولکول مثل پروتئین یا لیپید و یا ... می پردازد .

٢- متابولیکی : علمی که به بررسی واکنشهای متابولیکی و مسیر هایی که مواد مغذی ( nutrient) مثل کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها قرار می گیرند را مورد بررسی قرار می دهد .

٣- کلینیکی : علمی که به بررسی علل بروز بیماری می پردازد .

امروزه به طور صد در صد مشخص شده است که بیشتر بیماری هایی که داخلی هستند و توسط عوامل خارجی مثل تصادفات بروز نمی کنند پایه بیوشیمیایی دارند مثلاً دیابت .

بیوشیمی ارتباطات بیماری ها را مورد مطالعه قرار می دهد . 90 تا 95 % بیماری ها تحت تاثیر اختلالات مسیر های بیوشیمی و مهار کننده های شیمیایی ایجاد می شوند . ( بیماری هایی در دام و انسان )

واژه ی بیوشیمی از کجا آمده است ؟

از کلمه ی عربی Alchemy آمده است که در عربی به معنای نهفته هاست و در حقیقت همان کیمیا گری است .

کیمیا گری : علمی بوده است که در زمان قدیم به صورت مخفی و نهفته صورت می گرفته ....

بیوشیمی واکنش های درون سلولی موجود زنده را مورد بررسی قرار می دهند . موجود زنده یکسری ویژگی هایی دارد که از موجود غیر زنده آن را متمایز می کند . در جهان حدود 100 عنصر شناخته شده . از بین این عناصر پیکره موجود زنده تا 95% از H , C , O, N درست شده است . ççèè

این نحوه و توالی ترکیبی عناصر باعث بوجود آمدن ترکیبات آلی مختلف . پیچیده ای در طبیعت شده است که هر موجود را با موجود دیگر متمایز می کند و یا هر ارگان با ارگان دیگری و یا حتی هر سلول را با سلول دیگر متمایز می کند . یکی از ویژگی های موجد زنده این است که با توجه به ساختار پیچیده شیمیایی که در موجود است ارگان و مولکول ها به طور بسیار منظم و مرتب کنار هم قرار گرفته اند و باعث فعالیت های حیاتی درون سلول می شود که در حقیقت در پروتوپلاسم سلولی رخ می دهد و آن ساختار شیمیایی درون پروتوپلاسم است که فعالیت سلول را تعیین می کند . ممکن است که این ترکیبات در موجود غیر زنده هم باشد اما چون آن نظم را ندارد عملکردی هم در کار نیست. پس نظم و ویژگی هایی خاص عناصر یا مولکول های درون پروتوپلاسم موجود زنده را از غیر زنده متمایز می کند . از دیگر ویژگی های موجود زنده این است که هر ارگان یا موجود یا سلول هدف خاصی را دنبال می کند . سومین ویژگی موجود زنده این است که آنها قادرند مواد مورد نیاز خود را از محیط اطراف بگیرند و بعد از متابولیسم یا هضم مواد ، مواد زاید خود را به محیط دفع کنند . موجود زنده از طریق ادرار و مدفوع و یا از طریق تولید شیر و پشم و تخم مرغ مواد را از خود دفع می کند .

کاتابولیسم = تولید انرژی   و   آنابولیسم = مصرف انرژی

FMN, GTP, NADH, NADPH, ATP:

مواد واسطه ای موجود در تبادل با محیط است اما در تعادل با محیط نیست . چون اگر در حالت تعادل باشد دیگر هیچ واکنشی صورت نمی گیرد و سلول می میرد . حتی در شرایط ایده ال حالت تعادل را نداریم چون راندمان هیچ وقت 100% نیست .

یکی از مهم ترین ویژگی های موجود زنده همانند سازی است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی