فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل

فروشگاه انلاین فایل با فروش محصولات متنوع و جشنواره های فصلی

فروشگاه آنلاین فایل
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پروژه اطلاعات مربوط به حجم معاملات قیمت سهام

تعداد صفحات:54

فرمت فایل:WORD(قابل ویرایش)

مبلغ قابل پرداخت 4,860 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,400 تومان


چکیده:

در این مقاله مدارکی دال بر انتقال اطلاعات از بازار معامله به قیمت سهام تضمین شده یافت شده است. با بهره بردن از مجموعه داده های منحصر به فرد مبادله ارز هیئت شیکاگو، نسبت حجم فروش به خریدی برای سهام تضمین شده تنها با استفاده از حجم آغاز شده توسط خریداران به منظور خلق و ایجاد موقعیت های معاملات جدید درست می کنیم.با انجام تحلیل های روندی روزانه از سال 1990 تا 2001، به این نتیجه می رسیم که خرید سهامی با نسبت فروش/خرید پائین و فروش سهامی با نسبت فروش/ خرید بالاروزانه بازده مورد انتظار 40 نقطه مبنا وهفته ای 1 درصد حاصل می کند.

نتیجه به دست آمده در نمونه دوره ما هر ساله وجود داشته و متاثر از حذف پنجره اعلان درآمد واقع نشده است.علاوه براین، نتیجه به دست آمده بر سهام کوچکتر، قویتر است این موضوع حاکی از آن است که بازار معامله می تواند راهی مهمتر برای انتقال اطلاعات سهام هایی با جریان اطلاعات کم تاثیر تلقی شود.

تحلیل انجام شده همچنین برنوع سرمایه گذاران خارج از حیطه تجارت معاملاتی آگاهانه سایه افکنده است. مخصوصاً این گونه استنباط می کنیم که تجارت سرمایه مشتریان کارگذاران تمام عیار دارای قویترین خاصیت پیش بینی پذیری است در حالیکه تجار اختصاصی شرکت آگاهانه نمی باشد.

به علاوه، تحلیل انجام شده نشان می دهد که در حالیکه مشتریان عمومی به طور میانگین در بازار سرمایه به صورت مخالف عمل می کنند یعنی – سهامی را به فروش می رسانند که عملکرد خوبی داشته اند و سهامی را خریداری می کنند که عملکرد ضعیفی داشته اند، تجار اختصاصی شرکت رفتار متضادی از خود به معرض نمایش می گذارند. بالاخره در مقایسه با بازار معامله سهام مدرکی دال بر تجارت آگاهانه در بازار سرمایه (حق خرید) شاخص به دست نیاوردیم.

مقدمه

در چند دهه گذشته، بازار سرمایه تکثیر و انتشار چشمگیر اوراق بهادارازاختیارخریدسهام گرفته تا مشتقات درآمد ثابت و اخیرا مشتقات اعتباری (credit derivatives) تجربه کرده است. هرچند توجه به مشتقات مازاد جلوه یافته به خاطر تجارت پویا اوراق بهادار تضمین شده از اهمیت زیادی برخوردار است، با این وجود،افزایش چشمگیر و قابل توجه بازار مشتقات مدارکی اجباری فراهم می کند دال بر اینکه مشتقات اضافی یا به عبارتی مازاد نمی باشند.

در این مقاله، بر نقش اطلاعاتی مشتقات تاکید شده است.مخصوصاً، میزان به کارگیری اطلاعات مربوط به اوراق بهادار تضمین شده در بازارهای مالی از طریق تجارت مشتقات را مورد تحقیق و پژوهش قرار می دهیم.ایده ورود اطلاعات مربوط به قیمت اوراق بهار تضمین شده به بازار حق خرید بازار سرمایه توسط اعضای هیئت علمی (مثلاً بلک (1975) ) مورد قبول واقع شده و در مطبوعات عمومی موجود می باشد. اما، مدارک تجربی فعلی در مورد این ایده، آمیخته یا مختلط(mix) است.

از یک طرف، مدارکی موجود است دال بر اینکه حجم معامله قبل از اعلان اخبار ویژه و مهم شرکت، حاوی اطلاعاتی می باشد.به طور مثال، امین و لی (1997) به این نکته پی بردند که در بازار سرمایه بلافاصله قبل از اعلان اخبار خوب یا بد درآمد مربوطه به سهام تضمین شده ، موقعیت های طولانی یا کوتاه مدت بیشتری آغاز شده است. به روشی مشابه، کائو،چن،و گریفین (2002) نشان می دهندکه در نمونه شرکت هایی که اخبارو آگهی های takeover (قبضه مالکیت- خرید شرکت) تجربه کرده اند، حجم بیشتر اخبار اولیه در مورد اختیار خرید سهام در واقع عامل پیشگوی صرف قبضه مالیکت (takeover) بالاترتلقی می شود.

از طرف دیگر،مدارک زیادی در دست نیست دال بر این که در مواقع عادی حجم خرید سهام قیمت سهام تضمین شده را میتوان پیش بینی کرد،در واقع، کائو، چن، و گریفین (2002) این گونه استنباط نمودند که در مواقع عادی، حجم سهام و نه حجم معامله حاوی اطلاعات مفید و آموزنده ای در مورد بازده سهام روز بعد است.این موضوع با یافته های چان، چانگ، و فونگ (2002) مطابقت و همخوانی دارد. ایشان به این نتیجه رسیدند که حجم معامله درراستای قیمت سهام پیش نمیرود.

هرچند ایزلی ، اوهارا و اسرینیواس (1998)گزارش کردند که حجم معامله حاوی اطلاعات مفیدی در مورد تغییر قیمت سهام است، اما یافته های چشمگیر و قابل توجه ایشان بر رابطه همزمان بین اختیار حجم معامله و بازده سهام متمرکز بوده است.

در اینجا مدارک روشنی ارائه شده است دال براینکه اختیار حجم معامله در کل حاوی اطلاعات مفیدی در مورد تغییرات سهام آتی می باشد.به ویژه، تشخیص می دهیم که نسبت خرید/فروش طرح ریزی شده ازاختیار حجم معامله به عنوان پیشگوی اصلی و قابل ملاحظه بازده سهام مقطعی حداقل به مدت یک هفته در آینده تلقی می شود. علت متقاوت بودن نتیجه به دست آمده را می توان به سه خصوصیت مهم نسبت داد که شیوه ما را از مطالعات تجربی فعلی جدا می سازد.

اولاً، از سری داده منحصر به فرد CBOE Chicago Board Options Exchange بهره می بریم، که حجم تجارت روزانه حق خرید و فروش را بر اساس تجارت به وسیله خریدار یا فروشنده ، و اینکه آیا آغاز کننده موقعیت جدیدی برای خرید ایجاد یا اینکه موقعیت خرید فعلی را مسدود می نماید، به چهار گروه طبقه بندی می کند.

در مقابل،در مطالعات قبلی یا کلیه این اختلافات و تمایزات نادیده گرفته شده یا اینکه از الگوریتمی شبیه به الگوریتم لی و ردی (1991) استفاده شده است ، در این الگوریتم فقط به این موضوع اشاره شده است که تجارت توسط خریدار آغاز شده است یا فروشنده.

اهمیت بسیار زیاد طبقه بندی حجم بدیهی و روشن است.ورای طبقات متفاوت تجارت و کسب و کار، انگیزه های تجاری مختلفی مشتمل بر اطلاعات مفید و آموزنده متفاوتی وجود دارد.

ثانیاً، با استفاده ازحق خرید سهام نقدی تجارت شده در CBOE در عرض 12 سال از سال 1990 تا 2001 مطالعه مقطعی وسیع و گسترده ای انجام می دهیم، در حالیکه در سایر تحقیقات انجام شده تنها ازاطلاعات چند ماه در مورد تعداد معدودی شرکت های صاحب امتیاز استفاده شده است.

به طور مثال،ایزلی، اوهارا، و اسرینیواس (1998) از داده های 50شرکت به مدت 44 روز تجارت استفاده کردند در حالیکه چان، چانگ، و فونگ (2002) از داده های 14 شرکت به مدت 58 روز تجاری استفاده کردند.

ثالثاً، هرچند تعداد زیادی مقاله وابسته دارای کانون خردساخت بوده و از داده های درون روزی برای بررسی انتقال اطلاعات در فواصل مثلاً 5 دقیقه ای استفاده می کنند، در این مقاله قیمت گذاری دارایی و قابلیت پیشگویی در فواصل روزانه وهفتگی مورد بررسی قرار می گیرد.

افزون براین، یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد کار ما آن است که حجم خریدمورد استفاده در این مقاله بنا به نوع سرمایه گذار به تاجرین مالکان شرکت، مشتریان صراف ها (دلال تنزیل و خرید اسناد بدهی)، مشتریان کارگذاران تمام عیار ، و مشتریان عمومی دیگرطبقه بندی شده است . به فرض اینکه سرمایه گذاران مختلف می توانند به دلایل مختلفی معامله کنند، این طبقه بندی اضافی می تواند بر ناهمگونی موجود در بازار حق خرید اثر گذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی