بیان تجربیات همراه با بیان چالش ها، مشکلات و راهکارها
بیان تجربیات همراه با بیان چالش ها، مشکلات و راهکارها
تجربیات مدون: تجربیات تدریس همراه با بیان چالش ها، راهکارها و پیشنهادات
ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:34
مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
تجربیات مدون: تجربیات تدریس همراه با بیان چالش ها، راهکارها و پیشنهادات
سال تهیه: سال تحصیلی 95-94
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول، بیان چالش ها و مشکلات
مشکل الگوی مصرف در دانش آموزان 2
مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن 3
مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز پایه دوم 4
ضعف در انشا و املا در بین دانش آموزان پایه دوم 5
عدم علاقه به درس و خشکی کلاس در زنگ ریاضی 6
مشکل گوشه گیری دانش آموزم در پایه دوم 7
مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم 8
بی انگیزگی برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه دوم 9
عدم حضور اولیای دانش آموزان در مدرسه 10
فصل دوم، بیان راهکارها و پیشنهادات
راهکارهای مشکل اسراف و مصرف نادرست در دانش آموزان 11
راهکارهای حل مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن 13
راهکارهای حل مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز 13
راهکارهای حل مشکلات ضعف در انشا و املا در بین دانش آموزان پایه دوم 16
راهکارهای حل مشکل عدم علاقه به درس و خشکی کلاس در زنگ ریاضی 18
راهکارهای مشکل گوشه گیری دانش آموزم 23
راهکارهای حل مشکلات مربوط به بد خطی دانش آموزان دو پایه دوم 27
راهکارهای حل مشکلات بی انگیزگی برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان 31
راهکار حل مشکل عدم حضور اولیای دانش آموزان در مدرسه 34
مقدمه
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی ـ که خود معلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند.
هنر معلمی:
نقش معلم و مدرسه در توانمند سازی و غنی بار آمدن دانش آموزان بیسار زیاد و قابل تامل و انکار ناپذیر است. این نقش در ایام گذشته ودوربه طرق گوناگون صورت می گرفت (گاهی نفر به نفر و گاهی استاد ،شاگردی )ولی اکنون در کنار مراکز آموزشی و دانشگاهی ، فناوری مجازی وارد عرصه شده است که مرز ،جغرافیا ،نژاد ،زبان ،کوچک و بزرگ ،فقیر وغنی نمی شناسد و در آن واحد قادر است بیشترین اطلاعات را به شکل ساده و آسان در اختیار انسانها قرار دهد بدون محدودیت زمان و مکان و خیلی ارزان. حال سعی می کنیم به عنوان معلم با مرور دو دهه فعالیت آموزشی و پرورشی روند فعالیت خود در طی این مدت را باز گویی نماییم تا نتایج مطلوب تقدیم همگان و انسانها جویای حقیقت بنماییم و بر خود و دیگران فرض بدانیم که سرعت یاددهی و یادگیری علوم و تغییر و تحول در آن و توجه زیاد به آموزش و پرورش در دنیا چقدر شتاب گرفته است و غفلت در این مورد چه ضررها را متوجه فرد و جامعه و کشور می نماید.
فصل اول
بیان چالش ها و مشکلات
مشکل الگوی مصرف در دانش آموزان
داشتن نعمت های الهی و مسئولیت در قبال مصارف آن خواه می خواهد که استعداد نوجوانان این مرز و بوم باشد و خواه منابع الهی و خدادادی .دانش آموزان کلاسم را سعی می کنم با خدا دوست کنم ونعمت هایش را به آنان متذکرشوم.
این راه سخت است و در عین حال وظیفه ای سنگین. بارها شاهد رویدادهای واقعی عبور از حد مصرف توسط دانش آموزان کلاسم شده بودم و سعی نمودم دنبال راههای ملموس وعینی در خور فهم دانش آموزان مقطع راهنمایی پیدا نمایم تا وجود نعمات را به ایشان متذکر شوم و راه درست مصرف کردن را تا مرز فرهنگ سازی و درونی کردن ارزش ،پیش ببرم.
در این راه از روش های ساده شروع کردم و آنان را نسبت به مصارف معمولی نان، آب، برق و در نهایت لوازم التحریر حساس نمودم و بهترین شیوه در شناساندن وجود منابع الهی ،راه درست مشاهده کردن و تحقیق های کوتاه مدت بود.از طریق مسئولیت های ساده در حیاط آموزشگاه،آشپزخانه ی خانه و محیط های آشنای دیگر ،توانستم دقت مشاهده و حساس بودن نسبت به وجود چنین منابعی را آموزش دهم ودر ادامه کار من شروع می شد که با وجود در دسترس بودن همیشگی این گونه منابع الهی ، نحوه ی درست مصرف را در وجودشان نهادینه نمایم
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.